Page Rank od wielu lat była dla SEO-wców pewnym wyznacznikiem wartości strony. Mimo, że stopniowo tracił swoje znaczenie i stawał się małą częścią składową statusu strony nadal gdzieś w głębi martwiliśmy się o jego wartość i nie chcieliśmy linków na stronach, które zaniżałyby wartość naszego Page Ranku.
Algorytm przypisujący wspomnianą wartość nie był rozwijany od 2013 roku. Stracił na wartości głównie przez stosowanie przez programistów Fake Page Ranku – sztucznego atrybutu, który wprowadzał w błąd internautów. Praktyki te stosowały najczęściej katalogi i precle (wystarczy zajrzeć na stronę www.page-rank.pl a ujrzymy grono katalogów, które nadal mają atrybut Page Rank).
W połowie kwietnia Google zdecydowało o całkowitym ukryciu atrybutu. Podkreślam – ukryć, nie usunąć czy unieważnić. Po prostu nie zobaczymy go w żadnych statystykach. Na pewno nie zaszkodzi to nam w czasie pozycjonowania strony, a kto wie – może dzięki temu PR odzyska znów znaczenie. Osoby stosujące White-Hat SEO na pewno nie musza się więc martwić, gorzej ze wszystkimi Black-Hat’owcami.