Od dawna wiadomym jest, że nagłówki odgrywają ważną rolę wizualną. Przyciągają wzrok w pierwszej kolejności, informują o zawartości treści i nakierowują na odpowiedni tok myślowy. Tak samo jak nagłówki informują czytelników o czym jest tekst i czy warto go czytać, to taką samą rolę spełniają w przypadku indeksowania stron.
Kiedy strona zostaje przeanalizowana przez algorytm indeksujący wyłapywana jest cała treść i wszystkie występujące na niej słowa. Jeśli któreś z nich pojawia się w tytule strony, w nagłówkach oraz w treści zostaje mu przypisany wyższy priorytet, niż słowom pojawiającym się jedynie w treści. Jest to sygnał dla wyszukiwarek, że na tej stronie można znaleźć materiały dotyczące tego własnie słowa / frazy.
Oczywiście im więcej dane frazy pojawiają się w nagłówkach, tym większa szansa na pojawienie się w wynikach wyszukiwania danej strony. Dla przykładu chcąc wypozycjonować stronę oferującą pozycjonowanie stron, wpiszemy w jej zawartości:
Kod:
<title> Firma – Pozycjonowanie stron, SEO, SEM </title>
<meta name=”keywords” content=”pozycjonowanie, seo, sem, strony www, blogi, sklepy internetowe, marketing”>
<meta name=”description” content=”Podnosimy pozycję strony we wszystkich najpopularniejszych wyszukiwarkach. Daj się odnaleźć w sieci!”>
Treść:
<h1> Pozycjonowanie stron w Google </h1>
<h2> Oferta pozycjonowania </h2>
<h3> Pozycjonowanie w kraju </h3>
<h3> Pozycjonowanie na świecie </h3>
<h2> Cennik pozycjonowania </h2>
W ten sposób dajemy znać algorytmom, że fraza „pozycjonowanie” jest ważną frazą i osoba szukająca jej w wyszukiwarce natrafi na naszej stronie na to, czego szuka.
Pamiętajmy więc, aby odpowiednio porządkować treść na stronie WWW i przypisywać jej odpowiednie atrybuty, dzięki czemu strona zacznie powoli piąć się w górę w rankingach.