Na wstępnie warto wspomnieć o tym, czym jest CTR. Otóż jest to współczynnik click through rate, nazywany potocznie współczynnikiem klikalności. Jest to swego rodzaju wyznacznik wyliczany w procentach, dający nam wgląd na poprawność doboru słów kluczowych do reklamy. W wielkim skrócie, jeśli reklama wyświetli się 1000 razy, a kliknie w nią tylko 5 osób, to znaczy, że źle dobraliśmy słowa kluczowe i reklama wyświetla się osobom w ogóle nie zainteresowanym jej zawartością.
Współczynnik CTR ma bardzo ważne znaczenie. Mówi wyszukiwarce, czy wskazana strona zawiera wartościowe informacje. W jaki sposób? To bardzo proste – kiedy użytkownik wchodzi na stronę, ale bardzo szybko ją opuszcza, to znaczy, że nie znalazł tam tego, czego szukał. Jeśli natomiast spędza na niej trochę czasu, bądź też na nią wraca oznacza to, że znalazł właśnie to, czego szukał.
Dlatego też bardzo ważne jest, aby dobrze dobrać słowa kluczowe, przez co na stronę trafią tylko osoby zainteresowane jej zawartością. Nie o to chodzi, by mieć wiele wejść, lecz by mieć wejścia osób, które mogą zostać naszym potencjalnym klientem.
Wiele mówi się o tym, że współczynnik powinien wynosić między 1% a 10%. Wszystko zależy oczywiście od branży, ale współczynnik poniżej 1% zawsze informuje nas o nieprawidłowo dobranych słowach kluczowych. W drugą stronę natomiast – CTR powyżej 10% informuje nas o idealnie dobranych frazach kluczowych oraz odbiorcach docelowych.
Celujmy więc w jak najlepsze frazy kluczowe i umieszczajmy linki do naszych stron we właściwych miejscach, dzięki czemu nasza pozycja w Google umocni się i zacznie trafiać do właściwych osób.
W Adwords to podstawa. Dzięki CTR mamy pewność, że reklama wyświetli się osobom zainteresowanym. Fajny wpis dla osób zaczynających przygodę z reklamami Google.
Dokładnie – w AdWords to nasz wyznacznik skuteczności. Dobrze jest podglądać go od czasu do czasu.